Hattula-Seuran Toimintaa

Kesäkahvila ja Pirtin Ystävät

Pop-Up-kahvila ovat olleet avoinna jo kahtena kesänä kesäkuun alusta elokuun alkuun saakka.

Silloin hattulalaisten vapaaehtoisten kahvilan pitäjien leivonnaiset katetaan pöytään. Jokainen kahvilapäivä on erilainen, pitäjiensä näköinen.

Hattula-Seura haluaa tukea paikallista yhteisöllisyyttä ja yritteliäisyyttä. Pop-Up kahvilan perustaminen on helppoa, kun siihen on tarjolla hyvät tilat.

Pirtin Ystävät ovat ryhmä vapaaehtoisia, jotka huolehtivat Pirtistä ja sen pihapiiristä.

Vitriinissä on esillä punavalkoinen Hattulan naisen kansallispuku ja siihen kuuluva valkoinen kirjailtu trykkimyssy.
Hattula-Seura odottaa tietoa Hattulan naisen kansallispuvun virallistamisesta.

Hattula-Seura on esittänyt pyynnön Hattulan naisen kansallispuvun tarkistamiseksi Suomen kansallispukukeskukselle. Myös miehen puku halutaan tarkistuttaa tulevaisuudessa.

Liittymällä yhdistyksen jäseneksi, vuokraamalla Hattula-Pirttiä tai vaikkapa suoraan lahjoittamalla voit tukea Hattula-Seuran työtä paikalliskulttuurin ja -historian säilyttämiseksi.

Naapurikahvit käynnistettiin syksyllä 2023. Ne järjestetään joka kuukauden viimeisenä tiistaina klo 13-14.30. Naapurikahvit on matalankynnyksen kohtaamispaikka, mihin on tervetulleet niin kyläläiset kuin kauempana asuvat ystävät. Kahvimaksu on vapaaehtoinen.